ExPEERience (17 maart)

Met iedere maand wisselende spellen, speelgoed en workshops. We hadden weer een leuke en leerzame bijeenkomst. Onder het speelgoed was vooral de kleine lego intrek bij de grote kinderen. Mooi om te zien hoe iedereen naast elkaar en met elkaar bezig was met bouwwerken. Het waren vooral voertuigen die gemaakt werden en super toffe vlieg kunstwerken. Ook werd er volop geknutseld met loombandjes en kralen kettingen gemaakt.

Vandaag hadden we een bijzondere gast: Angela Scharff van Education Space. Zij had diverse materialen meegenomen, waarmee kinderen konden experimenteren en ervaren. Een sensorische zandtafel met verschillende spullen om mee te spelen en te ontdekken. Ook had zij verschillende kwallen meegenomen. Kinderen gingen nieuwsgierig op ontdekking, sommige kinderen tekenden ook zelf kwallen. Antonio ging op het plein aan de slag met diverse spellen en assisteerde bij de workshops. Carine was beschikbaar voor de kleintjes en ging in gesprek met ouders. Op het gebied van thuiszitters, thuis onderwijs en ook over de (toekomst) mogelijkheden van onze stichting.

Voor de workshops hadden we biologie docente Annelies. Samen met Pauline en haar vader namen ze de kinderen mee in een workshop microscopie. Er werd van alles onder de loep gelegd. Ook werden er eigen preparaten gemaakt. Daarvoor werd er water gehaald uit de eendenplas, een pissebed gevangen, en nog veel meer werd uitvergroot. Annelies nam de kleinste kinderen mee om zaadbollen te maken, ook was er gelegenheid om zonnebloemen te planten. Uiteraard mochten beiden creaties mee naar huis. De andere workshop bestond uit het leren programmeren met Scratch. Deze werd verzorgd door niemand minder dan de 12 jarige Samuel, die we bij stichting innovators hebben leren kennen tijdens een workshop robotica waar hij positief opviel met zijn kennis. Wat mooi om zijn lampjes in zijn ogen te zien terwijl hij alle kinderen meenam in zijn instructies!

Een waardevolle dag waar kinderen en jongeren op een ervaringsgerichte manier mochten spelen en leren. Ouders ook gelijkgestemden ontmoette en ervaringen werden gedeeld. Wij kijken terug op een waardevolle exPEERience en kijken nu al uit naar komende maand!